31 Ağustos 2008 Pazar

Geç olsun, güç olmasın..

Ağır ağır, sağlam adımlarla ilerliyorum.Tek başıma değil tabii ki.Bencillik etmeyeyim.Çekirdek ekip gözüyle baktığım arkadaşlarımdan destek de almasam buralara kadar gelemezdim hani..Senaryo farklı haller almaya devam ediyor.Mahmut'a şöyle demiştim;
"Bir sahneyi on defa yazsam, on farklı sahne çıkar"..Öyle de oluyor zaten..Beğenilmeyen sahneler, mantık hatasına sebebiyet veren replikler, filmin bağlı olduğu zinciri koparan gelişmeler..Hayır!Bunlara izin veremem elbette.Senaryonun teması, konusu önemli değil.Hata olmamalı.

Bu arada senaryoyu yazdığım yazılım harika; Celtx!
Senaryo yazımını kolaylaştıran işlevler, karakter dizimi, kapak sayfası oluşturma gibi özellikleri mevcut.Metni yazarken bir kaç tıklama ile karakter adını girebiliyorsunuz.Sahne başlığı atmak çok kolay.Geçiş, çekim biçimi gibi notlar eklemek senaryonuza profesyonellik havası katıyor.
Türkçe dil desteği de var.
Neyse, indirin işte buradan..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabe bende sizi yakından takıp edıyorum , ve sanaryoyu elınıze kalem kagıt alıpmı yazdıgınızı yoksa bilgisayar ortamında mı olusturdugunuzu soracaktım, neyse ki siz cevaplamışsınız.
peki beyaz kağıt ı elıme alınca ilham geliyor diyenler hakkında ne dusunuosunuz ?

Serhan Genç dedi ki...

celtx denen programda sadece kağıda yazdığım senaryomu bilgisayar ortamında temize çekmek için kullanıyorum..bilgisayarda yazmak kolay.tek tuşla geri alabilirsin hoşuna gitmeyen birşey yazdığında.ama kağıda yazarken böyle değildir..tükenmez kalemle yazmalı ki yanlış yapmaktan kağıdı buruşturup atmaktan çekinmeli ve o baskıyla sağlam yazmalı..yazmak denen fiil biraz zor olmalı yani ki iyi bişeyler çıksın..